Med rask vekst og hevet engasjement, har BI Studentorganisasjon (BISO) utviklet seg til å bli en av Norges største studentorganisasjoner. Men veksten har også ført til en utfordring – kompleksiteten i kommunikasjonen. Med sosiale mediekontoer spredt over flere plattformer og i forskjellige campuser, kan viktig informasjon lett overses.
For å håndtere dette, er BISO’s Branding Committee ledet av Head of Marketing & PR og Branding Committee Leader – hardt i arbeid. De introduserer “Ett BISO”- prosjektet, et initiativ rettet mot å omforme måten BISO kommuniserer både intern og eksternt. Denne strategiske endringen er ment for å effektivisere kommunikasjonen, gjøre BISO mer tilgjengelig og samlet.
Løsningen er hentet i samarbeid med BI som tidligere stod overfor lignende kommunikasjonsproblemer. BISO har jevnlig dialog med BI’s kommunikasjonsavdeling for å veilede prosjektet.
Hovedmålet med “Ett BISO” er å konsolidere alle sosiale medier-kontoer til enkelte, mer effektive kanaler for å forbedre informasjonsdelingen, øke studentengasjementet og styrke BISOs merkevare i alle campuser.
Dessverre har den nåværende situasjonen med mer enn 200 sosiale medier-kanaler gjort det utfordrende for studenter å få overblikk og holde seg oppdatert. Som uttalt av LK Klein, Earl.E, and Cundick.D i 2023, “Information overload is the inevitable result of the modern organization’s always-on, more-is-better approach to communication. Unfortunately, it is also a driver of employees’ disengagement and poor decision making.”
“Ett BISO”-initiativet tar sikte på å tøyle disse utfordringene, fremme en mer samlet og inkluderende organisasjon, og bidra til å forbedre studentopplevelsen.